צ'קליסט חובה איך לבחור שף פרטי לאירוע

פלייטינג ארוחת שף

אם אתם מתכננים אירוע פרטי עם שף או קייטרינג גורמה ועדיין בשלב הבדיקות, מומלץ מאוד להקדיש 2-3 דקות לקרוא את הצ'קליסט במאמר הזה שיעשה לכם סדר וארגון בכל התכנון של אירוע פרטי. זה יעשה לכם סדר מבחינת המחירים, איך לבחור שף, סוגי שירות ומה חשוב לדעת לפני שבוחרים שף פרטי או קייטרינג לאירועים.

קצת רקע, רגע לפני שנצלול לצ'קליסט חובה לתכנון אירוע פרטי

אירוע פרטי עד הבית בדרך כלל מופק על ידי שף פרטי או חברת קייטרינג מתמחה באירועים קטנים שיש לה את הידע והניסיון להפיק אירועי יוקרה בבית הלקוח בדיוק כפי שנהוג במסעדות שף יוקרתיות בארץ או בחו"ל, רק שבשירותי שף פרטי וקייטרינג גורמה "המסעדה" מתניידת היישר לבית הסועדים או למתחם אירועים (או אפילו בטבע).

 

עם השנים גדל באופן משמעותי הצורך והשירות של שף פרטי עד הבית ואירוע בוטיק בגינה, וזה ובעיקר בעקבות תקופת הקורונה בה המסעדות לא עבדו זמן ממושך.

 

באותה תקופה צמחה תעשיית הקייטרינג ושף עד הבית במאות אחוזים ואנשים גילו שיש קסם מיוחד בהפקת אירועים קטנים יותר מאשר באירועים גדולים. ולכן אם פעם חתונות היו 700 ו 800 אורחים, היום ישנה טרנספורמציה חדשה שבה הכל נעשה קטן יותר (אך איכותי יותר) ולכן היום אירועים (חתונה למשל..) שפעם היו 700 ו 800 אורחים, היום זה 200 ו 300 אורחים, אך בסגנון אורבני, "בוטיקי" וכדומה.

 

אז כן, גם אירועי שף פרטי עד הבית זה סוג של טרנספורמציה. אם בעבר האסוציאציה הראשונה הייתה "מסעדה" למי שחוגג יומולדת, היום – יומולדת, מסיבת רווקות וכדומה מיד מעלים אסוציאציה של שירותי שף פרטי.

 

הרבה אנשים גילו שהפקת יום הולדת בבית עם שף פרטי מעלה את רמת החוויה הכוללת, הן מבחינה קולינרית וכמובן מבחינה חברתית/משפחתית. שכן, אם חגיגת יומולדת במסעדה טובה היא אופציה אז ללא ספק הבאת המסעדה לבית מייצרת אופציה של חוויה כפולה.

צ'קליסט 10 הדיברות לבחירת שף לאירוע

ראשית יש לבדוק ביקורות בגוגל על השף, לבדוק במדיות החברתיות מה אומרים עליו, וכן באתר שלו אם קיים. כמו שלא תרצו ללכת לרופא, עורך דין וכדומה, ללא המלצה כך לא תרצו להזמין שף פרטי עד הבית ללא המלצה.

שף טוב צריך שיהיה לו מינימום 10 שנות ניסיון כשף ובעקבות הקורונה גדל הביקוש של שפים פרטיים אך למעשה רוב השפים הפרטיים אינם עונים על קריטריון זה, ולא מספיק מנוסים ולרובם המכריע אין תעודת שף וגם לא ניסיון במסעדות יוקרה, כך שאם הציפיות הקולינריות שלכם גבוהות כדאי לבחור שף שיש לו מספיק ניסיון וידע כדי שיוכל לענות על הציפיות, ויש כאלו.

בדרך כלל אירועי שף פרטי מתקיימים בסופי שבוע אך רבים מהשפים הפרטיים עד הבית לא עובדים בשישי ושבת ולכן כבר בשלב הראשוני של השיחה, יש לבדוק זאת מול השף.

אם יש לכם בקשות חריגות למזון או בקשות מיוחדות כמו צמחונות או טבעונות, יש לבדוק שהשף הפרטי מוכן לבצע שינויים בתפריט על מנת לענות על צורך זה.

בגלל שעצם עבודת שף פרטי עד הבית היא כזו שהשף מגיע עד הבית, לכן לא ניתן שיהיה לו תעודת כשרות ניידת מצד אחד, אך מן הצד השני יכול להיות ש לשף הפרטי יש מקום שבו הוא מבשל את ההכנות ושם המטבח שלו כשר עם תעודת כשרות.

כדאי לבדוק כבר בשלב הראשוני שהשף מגיע לאזור בו מתקיימת הארוחה היות והשפים הפרטיים בדרך כלל עובדים באזורים מסוימים שקרובים אליהם. למשל אזור המרכז בלבד, אזור הצפון בלבד וכדומה. בנוסף, אם אין לכם מקום מספיק מתאים כדאי לברר ישנם שפים פרטיים שיש להם מקום לארח מה שנקרא שף מארח או מתחם אירועים.

חשוב מאוד לוודא שהשף הפרטי או החברת קייטרינג לאירועים מקפידים על צוות חברותי, נעים ומסביר פנים. שכן, היות ושירותי שף פרטי הם מאוד אינטימיים – יכול מאוד להיות שהאוכל נפלא, מצולחת יפה, אך השף או הצוות אינם חברותיים / שירותיים, וזה בהחלט מוריד את ערך החוויה.

כמו בכל דבר צריך לשאוף למקסם את הערך מול המחיר, כך שנקבל את המחיר הטוב ביותר עבור השירות הטוב ביותר. לפעמים צריכים לעשות פשרות, הן של המחיר כדי לקבל שירות וערך טובים יותר , או לחילופין פשרות בנושאי השירות. והכל תלוי במה חשבו לנו יותר בסדר העדיפויות.

 

מחירי אירועים פרטיים נעים סביב ה 350 ₪ ומעלה לסועד. וזה מאוד תלוי בניסיון השף, במיתוג שלו, בידע הקולינרי ובשירות שהוא נותן מסביב לאירוע, מה שמוביל לטיפ החשוב הבא.

כשניגשים לבחור חברת קייטרינג בוטיק לאירועים או שף אישי שידאג להפיק אירוע כזה, מאוד חשוב לבדוק שיש להם את כלל האופציות לאירוח. הווי אומר, כלי הגשה ועריכה, צוות הגשה, ציוד מטבח, ריהוט במידה ורלוונטי וכדומה.

אם זו הפעם הראשונה שאתם מתכננים אירוע פרטי עם שף או חברת קייטרינג מתמחה, כדאי שתקראו גם את הרשימה הזו של הטיפים להעצמת חווית האירוח ולהפוך את האירוע מאירוע רגיל לאירוע בלתי נשכח.

מה נאמר ומה נסכם?

נתחיל מהסוף – מזה שהאירוע שלכם צריך להיות מיוחד, טעים ובלתי נשכח ולכן כפי שקראתם בצ'קליסט כדי שזה יקרה ישנם מספר של לא מעט גורמים שכדאי לשים אליהם לב בבחירת קייטרינג או שף לאירוע ולא כל ספק יוכל לבטח את זה אבל למי שיש את הניסיון והידע המוכח (ושאר הנקודות בצ'קליסט) יש לסמוך עליו כי זה מעלה את רמת הסבירות שזה יצליח.

לגבי המחירים של שף פרטי עד הבית כדאי לזכור כי כמו בכל תחום, אין דבר כזה יקר! יש דבר כזה "יקר בשבילי" יכול להיות ש מה שיקר לכם, זה מחיר סביר לאחרים ומה שזול לכם, יקר לאנשים אחרים. לכן, כצרכנים, עליכם לבדוק היטב מה נכון לכם במדויק, ורק אחרי שתדעו במדויק מה באמת אתם צריכים לאירוע, איזה סוג שירות, איזו רמת שף או קייטרינג, רק אז תדעו להעריך נכון אם המחיר יקר לכם או זול לכם, או סביר לכם.

לקריאה אודות סוגי השירות לחצו כאן

אצל השף מאור נתן המחירים מאוד מודולריים, כך שמצד אחד ניתן לבחור ארוחת שף או אירוע בוטיק ולבחור בשירות מלא הכולל הכל – תפריט שף, כלי הגשה ועריכה, צוות, ציוד בישול, ריהוט, עיצוב שולחן, תפריט יין, בר קוקטיילים וכדומה. או לחילופין ניתן לבחור בשירות חלקי, למשל –  תפריט שף, ללא צוות, ללא תפריט יין, ללא ריהוט, ללא כלי הגשה וכדומה.

לדף המחירים לחצו כאן

השף מאור נתן הינו בוגר מסטר שף מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים (כן פעם היו לימודים כאלו בפקולטה לחקלאות), בוגר מסעדות משליין בניו יורק, שף מארח בביתו וכמו כן שף פרטי שמגיע עד לבית הלקוח להפקת אירועי יוקרה.

לקריאה מורחבת אודות השף מאור נתן לחצו כאן

בנוסף, אצל השף מאור תמצאו מגוון רב של סוגי תפריטים. החל מתפריטים אוניברסליים הכוללים מנות שף ממגוון לאומים כגון, מטבח צרפתי, איטלקי, יפני, ים תיכוני. ועד תפריטי בשר של קרניבורים הכוללים נתחי בשר מיושנים ואף מעושנים הנפרסים על בוצ'רים וגזעי עץ. וכן גם תמצאו תפריטי אירועים קלאסיים, תפריטי טעימות יוקרתיים המגיעים בליווי התאמת יינות ועד. לעיון בסוגי התפריטים לחצו כאן

 

לבירורים ופרטים נוספים אודות מאור נתן: 

צלצלו עכשיו למאור נתן 050-786-7711 או צרו קשר בטופס הבא ונחזור אליכם עם פרטים והצעות.

 

שף פרטי לארוחת גורמה מאור נתן

במיוחד בשבילך

אירועי שף החל מ 150 שח

מ 150 ועד 500 שח לסועד!

רוצה להתייעץ עם השף?