אומנות השירות

דף הבית » אומנות השירות

אומנות השירות ואירוח – שף מאור נתן

אז למה שירות טוב חשוב לנו? "שירות טוב חשוב לנו מפני ששירות טוב משאיר אחריו טעם טוב אך טעם טוב לא בהכרח משאיר אחריו שירות טוב." אומר מאור, ומוסיף "החזון שלי הוא לתת ללקוחות שלי את המכלול, חוויה אמיתית בדיוק כמו במסעדות יוקרתיות בחו"ל, רק בבית הפרטי שלהם."


כשאתם מזמינים שף פרטי עד הבית, לכאורה הזמנתם אורח חדש לבית, אומנם אורח זה צריך לבשל לכם ארוחת שף היום! אך חשוב לזכור שסוג כזה של אירוח מצריך מהשף הפרטי להיות המארח, רק להיות בשלן טוב-זה לא מספיק! זהו החלק המינורי , החלק המשמעותי בהזמנת שף פרטי עד הבית הוא הצורה בה הוא מופיע, היחס אותו הוא נותן לאורחים וכן הדרך בה מתנהלת הארוחה כולה

שלושה סוגי שירות ואירוח

אנו יכולים למצוא את שלושה סוגי שירות אלו בחדרי אוכל מפוארים ובמסעדות יוקרה, שימוש בסוג אחד של שירות, ופעמים שילוב של שני סוגי שירותים יחד וסלידה מהאחר, אולם המשותף לכולם היא מפית היד הלבנה של המלצר, הופעתו המצוחצחת, אל מול פני הסועדים, והאורחים שאותם הוא משרת.


1. שירות צרפתי מפואר

שירות צרפתי מפואר הוא שירות עתיק יומין, כשעוד בתקופת האצולה של צרפת נהגו אנשי שירות בהרמונות האצולה להשתמש בצורת הגשה זו.
המאפיינים העיקריים של סוג השירות נקבעו משום שהעם הצרפתי הוא עם קפדן וחשדן כשמדובר באירוח ובפרט כשמדובר במאכלים משובחים, לכן המלצר יגיש לאורח את כלי האוכל, ויאפשר לו לבחור בקפדנות את המזון הנמצא על פלטת ההגשה המלאה בכל טוב. המלצר כורע כמעה לצד שמאלו של הסועד כשידו הימנית מאחורי גבו ומציע לסועד לבחור מהמטעמים שנמצאים בפלטה, הסועד ראשיי לקחת מהפלטה מה שהוא חפץ , וכן כמה שהוא רוצה, ללא הגבלה, לאחר שהסועד סיים לבחור, מניח את כלי ההגשה על הפלטה, ובכך מתכוון שהוא סיים לבחור מהמנות, המלצר מבין זאת ועובר לסועד הבא.

סוג זה של שירות הוא מהיוקרתיים ביותר ומסכם שני דברים:

1. שילוב של שירות אישי עם שירות עצמי, שמיועד ל"חשדני אוכל" ולקפדנים.
2. אפשרות בחירה ללא הגבלה.


2. השירות האמריקאי

השירות האמריקאי הוא סוג של שיטה מודרנית שהשתלבה בהצלחה ברוב המסעדות בעולם. שירות זה נבע במקורו מתרבות האכילה האמריקאית, שבסיסה היא אוכל מהיר וללא עיקובים. סוג השירות מתבצע כשהמלצר מגיש לסועד את התפריט ומותיר לו לבחור את המנה שהוא חפץ בה. המלצר מקבל את המנה הנבחרת מצוות השפים והטבחים, ומגיש לסועד את הצלחת האישית מלאה בכל טוב. פעמים רבות קורה שהמלצר או עוזרו מעטרים את המנה בשולחן ההגשה אל מול פני הסועד. אם מדובר במנה ראשונה, מסיר המלצר את הצלחת הריקה שבשולחן, ומניח את צלחת המנה (ראשונה) על צלחת הביניים (הריקה).

כאשר מגישים את מנת הביניים, מסיר המלצר את הצלחת הריקה שבשולחן ומניח במקומה את מנת הביניים. וכך גם עם המנה העיקרית. שף מאור מקפיד מאוד כי מלצר מסוג שירות אמריקאי עליו לדעת מושגי יסוד בתורת הבישול משום שעבודתו אינטימית ומעורבת יותר כלפי הסועד, כמו כן פעמים רבות הוא משלים סלטים או קולף פטריות כמהין בעצמו.


 

3. השירות האנגלי

צורה זו של הגשה מפוארת ביותר, מזכירה היא – את השירות הצרפתי המפואר, ומקובלת לרוב בחדרי גריל של מלון ובמסעדות יוקרה.
בסוג שירות זה מגיע המלצר ועוזרו אל שולחן הסועדים עם עגלת שירות הממולאת בכל טוב, מלצר פונה לצד שמאלו של האורח כשהוא כורע מעט, מטה את פלטת ההגשה אל מול הסועד ומציע לסועד ממבחר המטעמים שבפלטת ההגשה. לאחר שהסועד עדכן את המלצר במנה בה הוא חפץ, מעביר המלצר את בקשת האורח- לעוזרו.
עוזר המלצר חותך, מכין, ומסדר את המנה בצלחת הנמצאת בעגלת השירות, וכשסיים עוזרו של המלצר להכין ולסדר את צלחת האורח, מעביר למלצר. המלצר מגיש לסועד את המנה הנבחרת. שיטת הגשה ושירות זו אומנם פחות פופולרית ומוכרת לרבים, משום שכמות המלצרים ואנשי השירות גבוהה יותר, וכן, שעבודת המלצרים ואנשי השירות מוכפלת פי כמה וכמה, אך היא ללא ספק שיטה שמייצגת חווית שירות והגשה מפוארים להפליא.

השירות אותו מאור מציע הוא למעשה לאחר בחירת תפריט מסוים, שכך יהיה קל יותר להתאים לכם שירות הגשה. כמו כן סוגי השירות בהתאמה אישית למס' הסועדים ולאופי האירוע. החל מארוחות פרטיות אינטימיות, אירוח אנשי עסקים, ארוחות נופש בטבע, ישיבות הנהלה, השקות מוצר, אירועי קוקטייל, מסיבת רווקות/רווקים אחרים, ימי חג, בריתות ובהחלט לאירועים גדולים יותר כגון חתונה בטבע, בר/בת מצווה, כנסים וכל נושא מרכזי אחר.

שף פרטי לארוחת גורמה מאור נתן

במיוחד בשבילך

אירועי שף החל מ 150 שח

מ 150 ועד 500 שח לסועד!

רוצה להתייעץ עם השף?