חייגו עכשיו: 050-786-7711

ההבדל בין אוכל בריא לאורגני

ההבדל בין אוכל בריא לאורגני הוא הבדל עבה וברור שרבים המקרים בהם הוא נתפס כהבדל דק כחוט השערה. היות ויש הטוענים שאוכל אורגני, הוא – בעצם אוכל בריא. אך על סמך מחקרים שונים, לא ניתן לומר זאת בפשטות. היות ואין מחלוקת שהמונח "אוכל בריא" הוא אכן אוכל בריא, נתייחס תחילה לאוכל אורגני, ההקשר שלו לאוכל בריא ונפשט את הטענות בהרחבה.

 

אוכל אורגני נתפש בעולם החקלאות כאוכל ללא דשנים כימיים וללא כימיקלים להדברת מזיקים. בעבר היה נהוג להשקות את חומרי המזון במים בלבד ובאמת ללא כימיקלים ומיני הדברה. בגדול,  תפישת חסידי האוכל האורגני אומרת, שאוכל אורגני הוא בריא יותר משום שאין בו חומרים כימיקלים. אך יחד עם זאת קיימים גופים ממשלתיים הקשורים בענף החקלאות המגדירים בעצם מה יכול להיכרות אוכל אורגני ולפי החוק הישראלי למשל, אין דרישה או מניעה לשימוש בהדברת מזיקים במזון אורגני. לכן, כל הטענה שאוכל אורגני בריא יותר מאוכל שאינו אורגני מתבססת על האמונה שאם לא היו בחומרי המזון חומרי הדברה כימיקלים האוכל יהיה בריא יותר. 

 

הפרכת הטענה
השתמשתי בכוונה במילה "אמונה" כי אין מחקר אמין שמבסס את הטענה שאוכל אורגני בריא יותר. יחד עם זאת קיימים חוקרים רבים הטוענים את ההפך הגמור. הם טוענים שרוב התחלואות בעולם העבר נבעו מחיידקים המצויים על פני הצמחים, הפירות והירקות ואם לא מדבירים אותם חיידקים אלו עלולים להיכנס לתוך מבנה הפרי או הירק וגם שטיפה טובה כבר לא תעזור. והתוצאה יכולה להיות הרת אסון. כלומר, גם אם נניח שאוכל אורגני הוא אוכל בריא, אין לנו שום הבטחה נוקבת שבמזון אורגני לא קיימים חיידקים מזיקים.

 

מה זה אוכל בריא?
אוכל בריא הוא אוכל מאוזן, יש בו את החומרים שהגוף צריך להפקת אנרגיה יעילה. אבות המזון בו- מדודות. כלומר לא יותר מידי חלבונים ולא פחות מידי שומנים. ויטמינים חיוניים לתפקוד המערכות המטבוליות של הגוף. מלחים שונים, סוכר ומים כמובן. כשמכוונים לאוכל בריא, מכוונים בעצם לכל מה שהוזכר לעיל אך הכלל החשוב ביותר הוא לדעת לאזן את החומרים. עשרות מחקרים הוכיחו שכל סוגי הדיאטות ה"רצחניות" מזיקות לנו. דיאטת פחמימות למשל, היא מזיקה לתפקוד תקין של הגוף מפני שאנו מחסירים מהגוף את הספק העיקרי של האנרגיה שהוא כמובן הפחמימות והסוכרים. תזונה מאוזנת!!

 

איך אוכלים בריא?
על מנת לאכול מזון בריא רצוי שכל אחד מכם יבדוק כמה קלוריות הוא צורך בכל יום וכמה הוא צריך לצרוך בכל יום. בדיקת הקלוריות היומית נמדדת בכמה פרמטרים. אנו צריכים לשאול כמה קלוריות אנו שורפים ביום פעילות רגיל? מהו מדד ה BMI שלנו? (משקל חלקי גובה בריבוע).ולפיכך נידע במדויק כמה קלוריות עלינו לצרוך. השלב השני הוא לדעת מהי חלוקת הקלוריות היומיות שלנו באבות המזון. למשל, אנו יודעים שאנו צריכים 2500 קלוריות יומיות, כמה מיתוכם יהיו חלבונים? כמה מיתוכם יהיו שומנים? כמה מיתוכם יהיו פחמימות? כלומר חשוב לאזן את אבות המזון בצורה תקינה.

 

השלב האחרון
כל מוצר מזון שאתם צורכים, תבדקו בתווית מאחור, מהו הערך הקלורי? מהו הערך התזונתי? כמה שומנים יש בו? כמה פחמימות יש בו וכמה חלבונים. כמו כן הקפידו להזין עצמכם בוויטמינים (לאו דווקא קפסולות) המצויים בחומרי המזון. הכי חשוב "תוכלו בשביל לחיות ואל תחיו בשביל לאכול"

קידום אתרים אורגני בניית אתרים
Call
Mail

למידע נוסף השאירו פרטים:

שם*:

נייד*:

דוא”ל*:

נושא:

הודעה: