עיצוב מטבחים לשפים

דף הבית » עיצוב מטבחים לשפים

אומרים ששף טוב הוא אחד כזה, שגם אם יתנו לו מטבח פשוט ומעט חומרים, הוא ידע ליצור ארוחה מיוחדת

 

ואם לא ארוחה שלמה, אז מנות ייחודיות ומפנקות. אך גם שף מקצועי יודע, שעם מטבח מתאים, הוא יכול לעשות הרבה יותר ולהציע לסועדים שלו, מגוון מנות איכותיות, בתנאי עבודה נוחים ומסודרים.

 

התחום של עיצוב מטבחים הוא תחום שהולך ומתפתח היום. מעצבי פנים רבים בכלל ומעצבי מטבחים בפרט, מתעסקים רבות בניסיון ליצור מודלים של עיצוב מטבחים שמתאימים לעבודה של שפים. לא רק עבור השפים עצמם כמובן, אלא גם עבור כלל הקהל, שמעוניין במטבחים עם מאפיינים עיצוביים דומים. רעיונות למודלים של מטבחים לשפים הם מקבלים לא פעם דרך תוכניות טלוויזיה בהם מציגים שפים את עבודתם או בתוכניות ריאליטי שונות, בהם המתמודדים צריכים להכין ארוחות מסוגים שונים אל מול עיניי השפים.
בחלקו השני של המאמר נציג דוגמאות של עיצוב מטבחים לשפים, ואלו מאפיינים אנחנו צריכים לקחת בחשבון, כאשר אנחנו מתכננים לעצב ולבנות מטבח שכזה.

 

עיצוב מטבחים לשפים – מאפיינים בולטים תכנון
לפני שנתחיל, חשוב להבהיר, מרבית השפים, בוחרים לעצב את המטבח שלהם מנקודת מבט שלהם, על פי פרמטרים שונים, אנחנו נתייחס רק לעיצובים שקשורים לעבודה ולא למאפיינים אחרים.

 

מאפיין ראשון בולט בתחום של עיצוב מטבחים לשפים, הוא הרבה שטח חופשי במטבח, הרבה משטחי עבודה. כך היכולת לעבוד הופכת קלה יותר. כאשר יש הרבה משטחי עבודה, יכולים כמה אנשים לעבוד ביחד בו זמנית, וכן ניתן לעבוד על מספר מנות בו זמנית.
מאפיין שני, מרווח מאוד גדול של המטבח, ברוב המקרים מדובר על מטבח פתוח. הרעיון הוא, גם להבליט את המטבח כלב ההתרחשות בבית, אך יתרה מזו, זה מאפשר נוחות בזמן העבודה, מרווח, ניתן בצורה חופשית יותר.

 

מאפיין שלישי, תאי אחסון גדולים ונוחים. דוגמאות של עיצוב מטבחים לשפים לוקחים בחשבון שיש להם, יש הרבה כלי מטבח ולכן הם צריכים הרבה מקום לאחסון. הפתרון הוא תאי אחסון גדולים, נוחים, שנמצאים בהישג יד, וניתן לסדר בהם את הציוד והכלים השונים בצורה פשוטה ונוחה.

 

מאפיין רביעי, מודולאריות. המטבח יכול בקלות רבה להפוך נוח לכל מי שמשתמש בו על פי צרכיו. כלומר, אין צורך שהארון יפתח את כל התאים שבו. ניתן שהוא יפתח תא אחד, ובמידה ויש צורך בתאים נוספים, אז פותחים אותם מתוך הארון. כך ניתן לסדר את הכלים השונים, על פי מידת הנחיצות שלהם, על פי מי רמת השימוש בהם, וכן על פי מי שעובד במטבח.
חשוב לציין, עיצוב מטבחים לשפים, נעשה בצורות שונות, ואינו דורש זווית או סגנון עיצוב מסוים. אנחנו יכולים ליהנות מעיצוב מודרני, עיצוב כפרי, עיצוב משולב. מה שחשוב יותר, זה תכנון המטבח, מבנה משטחי העבודה ותאי האחסון, ועד כמה אנחנו נותנים מקום וחשיבות למרווחים השונים בתוך המטבח, על מנת שנוכל לעבוד בו באופן יעיל ונוח. 

שף פרטי לארוחת גורמה מאור נתן

במיוחד בשבילך

אירועי שף החל מ 150 שח

מ 150 ועד 500 שח לסועד!

רוצה להתייעץ עם השף?