הדומה והשונה בין שפים של מסעדות לבין שפים של קייטרינג גורמה

דף הבית » הדומה והשונה בין שפים של מסעדות לבין שפים של קייטרינג גורמה

בזמן שתחום המסעדנות בישראל התפתח, אזי שבמקביל לו גם התחום של חברות קייטרינג ובפרט קייטרינג גורמה התפתח. אנחנו רואים היום יותר ויותר חברות קייטרינג, כולל חברות ייחודיות שמציעות למעוניינים בשירותיהן, אופציות מגוונות, כולל ארוחות קטנות, ארוחות בבית, תפריט גורמה ועוד.

 

זה בזמן שאנחנו יכולים למצוא לא מעט מסעדות שמעניקות בעצמן שירותי קייטרינג, כולל מקומיים, קרי במסעדה עצמה, וכן חיצוניים, צוות השפים מגיע אל הלקוח ועורכים את האירוע אצלו, לא משנה אם זה בביתו הפרטי או במקום עבודתו.
כאן עולה השאלה, מה הם קווי הדמיון והשוני בין שפים של מסעדות לשפים של קייטרינג לא כשר. אם נוציא מתוך המשוואה את העובדה, שישנן מסעדות שיש להן גם חברות קייטרינג, אז נוכל להסתכל על שני הצדדים ולראות מה הם נקודות הדמיון והשוני בין שפים ממסעדות גורמה לשפים בקייטרינג גורמה.

 

מסעדות גורמה מול חברות קייטרינג גורמה – דומה ושונה
כאשר מסתכלים על נקודות הדמיון בין שפים של מסעדות גורמה לשפים של קייטרינג גורמה, אפשר להסתכל על 2 זוויות. הראשונה. כמות האנשים הסועדים ביום. בדרך כלל כמות הסועדים ביום ממוצע במסעדה, מגיע פלוס מינוס לכמות הסועדים באירוע. לכן מבחינת הכמויות מדובר על כמות דומה, פחות או יותר, ובהמשך נבין למה זה לא מדויק. הזווית השנייה היא, שבשני המקרים מדובר על תפריט ייחודי,שגם אם הוא כולל מאכלים מוכרים, עדיין מדובר על תפריט מבית היוצר של השף ותפור על פי מידותיו המקצועיות.

 

כאן אנחנו נכנסים לנקודות שוני בין שפים של מסעדות גורמה לשפים של קייטרינג גורמה. ראשית, אומנם כמות הסועדים דומה, אך היא לא מתפרסת בצורה דומה. במסעדת גורמה, הרבה פעמים נוכל ליהנות מארוחות בוקר, צהריים, ערב, ארוחות עסקיות, כלומר הפריסה של הלקוחות היא על פני כל היום ומכאן שסוג הארוחות שונה וגם הכמות שונה. זה מתייחס לדבר נוסף, תפריט קייטרינג גורמה יהיה אחיד לכל האורחים, הבחירה שלהם תהיה מינימאלית. בתפריט של מסעדות גורמה, יהיו מספר רב של מנות לבחירה, החל משלב המנה הראשונה, עיקרית, קינוח, סלטים ועוד. לכן הכמות בה ישתמש שף גורמה יהיה גבוה יותר במסעדה מאשר בקייטרינג.

 

נקודה שגם קשורה לתפריט וגם למבחר המנות. מסעדות גורמה יכולות לבחור אם להיות כשרות או לא, בעוד חברות קייטרינג, בדרך כלל יעדיפו שלא להיות, על מנת שלא להפסיד לקוחות שומרי כשרות. בתחום המסעדנות שאלה זו הרבה פחות בעייתית מאשר בתחום האירועים.
נקודה נוספת של שוני היא, האורחים במסעדת גורמה, הם לקוחות, הם באים למסעדה מרצון ואם היא לא תהיה טובה, הם לא יישארו בה. לכן  השף צריך להשקיע גם בתפריט מיוחד וגם בהכנה מדוקדקת ואיכותית. זאת להבדיל מקייטרינג באירוע, שמרבית האורחים לא יחזרו למקום, והם לא הלקוחות שלה השף.

 

לסיכום, אנחנו יכולים לראות כאן שיש, נקודות דמיון ושוני מסוימות בין מסעדות גורמה לחברות קייטרינג גורמה. מה שבטוח, שבשני המקרים, הסועדים נהנים מאוכל טוב.

שף פרטי לארוחת גורמה מאור נתן

במיוחד בשבילך

אירועי שף החל מ 150 שח

מ 150 ועד 500 שח לסועד!

רוצה להתייעץ עם השף?